Underbar vecka

Nu är man hemkommen från en underbar vecka på Rhodos. Underbart väder (dock lite för varmt för mig men det funkade), bra hotell, bra mat och allt annat också. Det kommer ett inlägg någon annan dag om det, va tvungen att ta bilder på efterätterna en dag så det kommer det mer om.
 
Den här veckan har jag sommarens första bröllopstårta att göra. Ganska enkel men oj vad fin den kommer bli, så det ser jag fram emot :)
 
Gjorde tårtor till mitt jobb för någon vecka sen. Vi är 7 stycken som är kvar sen förra sommaren då vi började som sommarvikarier där. Så vi firade det med lite tårta på jobbet.
 
Jag hade i princip helt fria händer med både smak och utseende. Eftersom att jag inte hade så mycket tid till dom så fick det bli smaker som jag vet är uppskattade. Chokladbottnar med en ljus chokladmousse och hallonmousse. Tanken var att det skulle vara en vit chokladmousse men vi tänkte köra på laktosfritt och jag hittade inte någon laktosfri vit choklad. Men det gick lika bra :)
 
Utseendemässigt är jag själv inte så nöjd då det mesta körde ihop sig när jag skulle fixa till dom och jag hade inte den tid jag behövde. Men dom skulle ju ätas upp direkt så vad gör väll de? :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback